reede, 31. detsember 2021

 Nagu ikka kipub minema, jäid mul osad tööd veel kirjutamata. Juulis ja augustis tegin põhiliselt kahte tööd. Üks oli turvamehe töö ja teine taksojuhi töö (Boltiga). 

Turvamehe asju tegin niimoodi, et mind pandi kirja ühes firmas ja siis seal käib nii, et nad saadavad iga kuu pakkumised, et mida ja keda valvama peab ja siis sa saad ise valida. Kui ei taha siis ei pea ka üldse midagi valvama. Selles mõttes on hea. Siis ma selle järgi hakkasingi võtma, et mis tundus huvitav ja mõni asi ka selle järgi, et oleks midagi täiesti uut minu jaoks.  Esimene töö oli seal Rally Estonial. Ühel päeval olin seal raja kõrval päris hea kohapeal ja siis vaatasin rallit. Pidi vaatama ka et keegi teele ei jookseks, aga kuna seal ühtegi inimest ei olnud, siis ei pidanud tegelt midagi tegema. Teisel kahel päeval olin publikualal. Seal ka ei oskand eriti midagi teha. Keegi korda ei rikkund. Aga sai sellise ralli kogemuse kätte, ma varem polnud kunagi käinud vaatamas. 




Siis järgmine töö oli Viljandi Folgil. Seal mind pandi metsavahele neid inimesi taga ajama, kes tahtsid ilma piletita sisse minna. Seal oli nii, et päeval lihtsalt passisid, kui pimedaks läks siis hakkasid poistekambad seal vaikselt luurama. Neid siis vahepeal ajasin taga, et endal oleks huvitavam. Aga noh, kes tahtis, see ilmselt ikka lõpuks kusagilt sai sisse, sest ega sa neile muud saand teha kui püüdsid kinni ja viisid sinna metsa tagasi, kust nad siis jälle sisse hiilima hakkasid. 

Siis käisin veel mõnel kontserdil ja muusikaüritusel. Üks oli näiteks Narvas. Seal oli muidu kõik rahulik aga oli üks selline kahtlane kiilakas hästi suur ja hästi purjus mees, kes koguaeg tuias inimeste vahel ja hakkas kõigiga rääkima ja siis pidi teda jälgima. Täpselt selline mees, kellega nagu ei tahaks väga kaklema hakata. Samas tal oli suht palju sõpru seal, kes siis vahepeal temaga tegelesid. Nii et lõpuks ei pidanudki temaga võitlema. 

Mul on imelik olla turvamees, sest ma näiteks ei ole kunagi isegi korralikult kakelnud kellegagi. Siis ikka mõtlesin, et millal siis tuleb esimene kord. 

Mõned korrad töötasin ka ööklubis. Seal siis kohe ikka näidati, et kuhu need pätid pikali väänama peab. Aga võta või näpust, mul mingeid suuri jamasid seal ka ei juhtunud. Paar purjus inimest pidin välja viima aga nad läksid suht rahulikult. Ühte kaklust pidin natuke ikka lahutama kaa, aga see oli selline, et naine peksis meest ja oli tal särgi puruks tõmmand. Aga minuga ta kaklema õnneks ei hakkand. 

Ööklubis tundus veel üks huvitav töö see koristaja töö. Kuna seal iga mingi paari minuti tagant aeti mõni jook maha siis see koristaja suht koguaeg pidi oma lapiga seal tantsijate vahel ringi liikuma, mis oligi kaa siis selline nagu omamoodi tants. 

Tegin ära ka turvamehe koolituse ja mingi eksami, nii et nüüd võin elu lõpuni olla turvamees kui tahan. Mul on mingi tase nr. 3 vist oli. 




Tartus ma miskipärast Bolti sõita ei saanud st. sain aint toitu vedada aga taksoks oli mu auto napilt liiga vana. Aga Tallinnas sobib. 

See jällegi selline huvitav ja uus kogemus. Meeldis sellepärast, et see ka ikkagi selline klassikaline töö nagu. Selle äppiga suht libedalt läheb kõik. Inimene tellib ja äpp näitab kust peale võtta ja kuhu viia. Selline suht mugav töö. 

Algul oli imelik, et kõik inimesed läksid sinna taha istmele, mitte ei tulnud kõrvale. Niimoodi unusta või vahepeal ära, et sul keegi seal taga istub. Siis algul oli natuke ikka ebamugav tunne ka, et kas ma peaks rääkima midagi või kuidas... aga tundus, et enamused pigem väga ei tahnud ise ja vist tuleb välja, et taksodes väga ei räägita. Ma ka siis tegin nii, et kui nad ise rääkima ei hakanud siis ka ei hakanud. 

Mis mulle meeldis selle taksojuhi ametis oli see, et sai olla nagu natuke selline teiste elude pealtvaataja. Et oled ühe õhtu jooksul väike osa paljudest erinevatest eludest ja siis elad jälle oma elu edasi. Huvitavam oli siis kui oli mingi seltskond, kes omavahel rääkis. Siis sai nagu veel rohkem sisseelada nende maailma.  

Erinevad inimesed on erinevate lõhnadega. 

Taksojuhina teenis natuke nagu paemini kui toiduvedamisega. Ja lihtsam ka, ei pea ise käima autost väljas. Ja huvitav on see, et niipalju sõitjaid, et ma praktiliselt kunagi ei pidanud ühtegi tellimust ootama. Muutkui sõidad niipalju kui vähe jõudad. 

No vot. Nüüd saidki enam-vähem kõik tööd vist kirja. Üks oli veel selline nädalane kiirpesula hooldamine. Ma ei tea kas seda kirjutasin. Seal pidi igasugu lahuseid mõõtma seal ühes ruumis ja siis neid kabiine pesema ja siis prügi koristama. Oli täitsa okei töö. Mulle vist selline kojamehe amet täitsa kaa meeldiks.

Nüüd siis septembrist käin jälle haiglas tööl aga olen endiselt vahepeal sõitnud Bolti ja siis teinud neid turvamehe valvamisi. Nii on päris hea, selline vaheldusrikkam. 

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Oled siis nyyd tööga tagasi harjunud? Hommikul valad tassikese kohvi, puhud veidi juttu ja nii ta läeb :)

melec ütles ...

Olen küll jah. See on suur eesõigus kui saad tööl juua kohvi enne töölehakkamist!